And I'm going

Kollektivet står nu tomt i några dagar.


Jävlar

Syster Linnea försvann från kollektivet lika snabbt som hon kom.
Hon satte sig på tåget som gick till Stockholm klockan 13.37.
Så nu är hemmafru ensam, som vanligt.

Tripp till Konsum. Handla goda saker.
För idag är det internationella omnomnom-dagen.
Matilda kommer inte tycka om det, men det får hon ta.

Jag ska göra en tsasiki. Och baka naanbröd.
Till min fina musikalfamilj.

Sen ska jag tvinga dem att spela sällskapsspel.
Det är det enda rätta en dag som denna.


Söders Höjder


Igår var vi på Netto.
Netto var fyllt med barbapappasaker.
Vi lade ut alldeles för mycket pengar på barbapappasaker.


Tisdag


Hallon kan inte smälta

De tre grundläggande stegen för att förbereda ris krispie är att laga mat.
Som senare skulle spraka, torka dem och rostat bröd.

Använda en ugn som fungerar bäst för den att pop,
expandera väggarna och få krispiga.


Rollo-trollo-lo


Grundar med folkölen


Nu är det fest.
Sen är det fest.
I natt är det fest.

Alla i kollektivet har fått mun-AIDS.
Men det gör inget, för det är ju för fan fest.

Låt festen börja.

Wermland


Idag dunkas det musik.
Allt som finns att välja på,
utom möjligtvis Doktor Bombay.
För idag är det förfest.

Imorgon är det riktig fest. Fett. Fest. Fetfest.

Men först måste det diskas och städas.
Och det tar allas vår hemmafru hand om.
För det är det hon gör bäst.

För hon är ju en matmor.


Extraordinär

Så här snygg blir man av barnmatsdieten vi testat.
Jag är riktigt nöjd!




Ease on down the road

Den vegetariska grytan som blev vår nye vän.

Lök, vitlök, blekselleri, palsternacka, blomkål,
morot, paprika, kokosmjölk, krossade tomater,
sambal oelek, salt, peppar, chilipulver
och massor med färsk ingefära.

Och i ett kollektiv blir det fruktansvärt mycket skräp.
Metall, plast, papp och hushållssopor måste tömmas.
Mest hela tiden.


Don Baron - Young, gifted and black


Aprikos, jordgubbe eller pepparmint.
Rastacupcakes, pizza och mjöl.

Fnizz.

Semper eller Nestlé?

Att ligga nerbäddad i soffan och röka vattenpipa.
Att känna hur suget efter avokade växer sig större.
Att nästan kunna tänka sig att pulsa till Konsum,
bara för att få avokado.

Eller barnmat. En barnmatsdiet vore något.
Jag ska nog se till att alla i kollektivet genast sätts i bantning.

Man blir ju så fin.
Ökad hårvolym, smala ben, elegant midja,
fräsch bränna och gigantiska bröst.

Kan det bli så mycket bättre?

Vår kokbok

På Backvägen skrubbas kylskåpet rent och frysen frostas ur.

Sånt där som man måste göra.


TROLLHAMMAREN


Bland skuggor rider en odjur. 
Som en svarta träd. 
Griper hård på en mäktig hammar. 
Ut för svaga kristna blod.


Bäst före: se etiketten



Nej.

Detektivbyrån

Idag fyller Per-Erik år.
Per Erik är en norsk släkting.
Som är ganska söt.


Schampoo Naturelle


I Finland säger alla finnar "oj var det sprit jag drack,
jag trodde det var lite vatten."

I Japan är alla effektiva, 
väldigt få har en personlighet.

You're hiding underneath the smoke in the room


Om vi hade en egen låt

DET FUNKAR FÖR FAN INTE ATT LADDA UPP FILMKLIPP.

high technology

Jag går väl i samma banor då, för att försöka följa det omärkliga uppläggandet.

Att ta sitt ansvar



OKEJ DÅ.
(...fast så jävla bra är det nog inte.)


When you're in the world

Inflyttningsfestsevenemang är ordnat på Facebook.
För er som inte har facebook, alternativt inte använder det
(läs: Louise Svensson Boo) kommer information ändå.

Antagligen dyker det upp lite regler och sådant här.
På allas blogg. Som ska styras upp.
För säkerhetens skull.

Öivind, Ulrika, Maud, Lena och Janne del 2

En kort intervju med Obafemi.
OBS. Vi tar ej ansvar för rättstavningar och dylikt. Vi skapade i stress. Eller något. Jo. Det kändes som den enda rätta bortförklaringen. PUSS OCH KRAM FRÅN MICKAN! 
Tonårsfrågor!
som alla måste göra.. eller inte.
Namn? Skalman
När fyller du år? strapats
Några piercingar? krucifix
Några töjningar? beng
Några tatueringar? grindar
Vad har du på dig just nu? gruskorn
Vilken årstid är bäst? renessansen
Hur ser den perfekta morgonen ut för dig? fotbollsplan
Vad tycker du mest om hos dig själv? min gamla neger
Vad är du bra på? smaska
Sover du hellre själv än tillsammans med någon? i en tunna
Vem vet allt om dig? Lord Buckingham
Vem är den roligaste av dina vänner? Matilda Garli
Vem är snyggast av dina vänner? Johan Ekeberg
Vem står dig närmast? Erik Ekeberg
Har du bra kontakt med båda dina föräldrar? örsnibb?
Vem är farligast i din familj? lillebrors hund
Vem är roligast i din familj? syrrans kille
Vem är coolast? David Ramtjärn
Vem sover du oftast med? Öjvind, Ullrika, Maud, Lena och Janne
Roligaste kvällen med familjen? Julafton
Vad har du gjort idag? Reklamerat
Vad ska du göra nu? Hyra
Har du gjort något dåligt idag? Pussats
Vad har du ätit idag? Ankare, däck, lansar, en tunna och tre gamecube.
Har du duschat idag? Nej
Är du trött nu? Ja
Vad händer idag? Tvätta
Går du i skolan? Nej
Har du varit i skolan idag? Nej
Hur  länge sen var det du träffa din morsa? I framtiden
Hur länge sen var det du träffa din farsa? Igår
Använder du mascara? Inte riktigt
Använder du wax? Absolut
Använder du ögonskugga? Knappast
Använder du kajal? Verkligen inte
Använder du hårspray? Nix
Använder du volymspray? Nixpix
Använder du mousse? Ajabaja
Använder du deodorant? Ah, kör till
Använder du skinspray? Öhh, självklart
Använder du parfym? NePP
Använder du läppglans/läppstift? Nja
Använder du brunkräm? YES
Använder du rouge? Glöm
Uppsatt hår eller hängande? HAH!
Plattar/lockar du håret varje dag? NonononoNONONO!
Är du kär just nu? Äckepäckey
Har du kysst någon idag? Trobolobopbopbop
När kysste du någon senast? Här om dan
Är du romantisk? Ahe
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Svinks
Har du varit tillsammans med två samtidigt? Jaha visst ja
Vem sov du senast bredvid? Caroline Bergström
Har du varit tillsammans med någon som du sen hade ett KK med? Ja fifan då.
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? 19 och 25
Har du någon gång velat ha ditt syskons pojkvän/flickvän? Nej
Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn på armen? Ja
Vad gillar du för stil på tjejen/killen? Rock
Namn? Skalman
När fyller du år? strapats
Några piercingar? krucifix
Några töjningar? beng
Några tatueringar? grindar
Vad har du på dig just nu? gruskorn
Vilken årstid är bäst? renessansen
Hur ser den perfekta morgonen ut för dig? fotbollsplan
Vad tycker du mest om hos dig själv? min gamla neger
Vad är du bra på? smaska
Sover du hellre själv än tillsammans med någon? i en tunna
Vem vet allt om dig? Lord Buckingham
Vem är den roligaste av dina vänner? Matilda Garli
Vem är snyggast av dina vänner? Johan Ekeberg
Vem står dig närmast? Erik Ekeberg
Har du bra kontakt med båda dina föräldrar? örsnibb?
Vem är farligast i din familj? lillebrors hund
Vem är roligast i din familj? syrrans kille
Vem är coolast? David Ramtjärn
Vem sover du oftast med? Öjvind, Ullrika, Maud, Lena och Janne
Roligaste kvällen med familjen? Julafton
Vad har du gjort idag? Reklamerat
Vad ska du göra nu? Hyra
Har du gjort något dåligt idag? Pussats
Vad har du ätit idag? Ankare, däck, lansar, en tunna och tre gamecube.
Har du duschat idag? Nej
Är du trött nu? Ja
Vad händer idag? Tvätta
Går du i skolan? Nej
Har du varit i skolan idag? Nej
Hur  länge sen var det du träffa din morsa? I framtiden
Hur länge sen var det du träffa din farsa? Igår
Använder du mascara? Inte riktigt
Använder du wax? Absolut
Använder du ögonskugga? Knappast
Använder du kajal? Verkligen inte
Använder du hårspray? Nix
Använder du volymspray? Nixpix
Använder du mousse? Ajabaja
Använder du deodorant? Ah, kör till
Använder du skinspray? Öhh, självklart
Använder du parfym? NePP
Använder du läppglans/läppstift? Nja
Använder du brunkräm? YES
Använder du rouge? Glöm
Uppsatt hår eller hängande? HAH!
Plattar/lockar du håret varje dag? NonononoNONONO!
Är du kär just nu? Äckepäckey
Har du kysst någon idag? Trobolobopbopbop
När kysste du någon senast? Här om dan
Är du romantisk? Ahe
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Svinks
Har du varit tillsammans med två samtidigt? Jaha visst ja
Vem sov du senast bredvid? Caroline Bergström
Har du varit tillsammans med någon som du sen hade ett KK med? Ja fifan då.
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? 19 och 25
Har du någon gång velat ha ditt syskons pojkvän/flickvän? Nej
Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn på armen? Ja
Vad gillar du för stil på tjejen/killen? Rockoko

Dagens soetnowsar


Öivind, Ulrika, Maud, Lena och Janne.

hej!
vadå lätta hjärtat, Agnes?
Agge: Ja men, "medicinen tar död på all hunger"?? Och inte ska hon åka hem förrns hennes föräldrar får tag på henne, och hon har inte ätit varken idag eller igår och hej och hå. Och det Lovisa sa. Eh.
Mirre: Ja, lätta hjärtat kan ju vara skönt när man är full. Och är man full skaffar man ju gärna bästisar lite för lätt. Är hon ens full? Det bästa är att vi även kan prata om grannarna nu utan problem...
Ninjaspringaren: Alltså, hon är väl inte full. Det känns som att hon är en fin F14.
Blanda inte in mig i "prata om grannarna utan problem"
Men varför är lesbianen så himla..öppen? Eller liknande. CAREFACE!
Agge: Men det var ju precis det jag menade Ninjaspringaren :c Du får ju reada meddelandena vi skrejvör. Det jag mest undrar är.. VARFÖR INGEN BH?? Måste man vara ultralebb bara för att man är... e
Mirre: Varför får jag inte blanda in dig, Ninjaspringaren, när jag pratar om cancergrannen? Men det har jag också funderat på! Det här med att lesbianer alltid ser lesbiska ut. De har gärna huvudbonad, typ lesbisk keps eller hatt. Och ingen bh... Sjukt.
Ninjaspringaren: jag missade Agge. För att jag finner det inte lustigt:c
utan bh är gott, minns ingen hur jag och lovisa såg ut en gång?
Mirre: Nej, jag minns faktiskt inte hur ni såg ut en gång..? OCH nu var hon ju naken, där inne. Ja. Akutmeddelandet, här ja.
Agge: Kan man inte hejda sig lite när man är hemma hos helt främmande människor, där det dessutom finns en STRAIGHT(?) man i närheten? Man klär inte bara av sig naken på det där viset. Och vadå hur Lovisa såg ut? Har hon varit bh-lös? Och det faktum att jag var emo-killen nr 1 har väl ingenting med detta att göra? Jag må ha sätt ut/klätt mig som en äcklig liten gosse, men det var inte för att jag var lesbisk, för det var jag ju ej. Jag var ju bara obehaglig. (Jag räknar även in Lovisa i det här, he-he-he...)
Ninjaspringaren är offline.
Mirre: Jävla Ninjaspringaren som blir offline, så man inte får svar på vad hon menar om bh-lösa... Ja, Agge, du klädde dig som en kille, det är sanningen. Lovisa likaså. Men ni såg ÄNDÅ inte riktigt lesbiska ut, faktiskt. Det finns skillnader. MEN, agge, stavade du just sett med ä? Fast nu blir jag osäker, hur stavas det? Skit samma. Varför luktar lesbianen (vad fan heter hon?) lite skog och gran? Är det festivalen som satt spår? Låt oss nu skriva längre meddelanden, som detta, ty annars framgår det för tydligt att vi konverserar.
Agge: Ja, jag kanske stavade med ä... För effektens skull. Jag kände ingen lukt, jag hoppas att hon återkommer så att jag kan insupa den. Det kanske är någon lesbisk grej? Ja, det är nog lika bäst. (Jag tror att hon tydligen heter Ida?) Men nu är hon ju faktiskt inte här, så jag avslutar här med att fråga; Är det den dåliga magen som spökar? Hon är ju på toaletten hela tiden, helt klart.
Mirre: Lukten kommer du få känna, jag lovar! Ja, Ida är det, fick vi just veta. Det är det nog! Magen alltså. Kanske är det brödet (som jag tror innehöll yoghurt) med bregottet. Dumt, för den laktosintoleranta magen. Stavas intolerant med ett l? Nu fick jag veta på privata vägar att Ninjaspringaren också fått smaka på lukten.
Agge: Jag tror att jag sitter för långt bort för att känna doften... Jaha, nu fick vi höra om hennes mani också? Kan hon inte berätta hela sin livshistoria? Jag känner inte att jag skulle berätta om mina defekter för främlingar, första gången jag träffar dom. Och nu är hon pyroman också. Jag börjar bli lite orolig. Punkt. Punkt. Punkt. Kan hon ta ur sin piercingjävel så att hon kan tala som folk?!
Mirre: Du har så mycket agg i dig, Agge. Ha. Ha. Ha. När hon sedan berättade om sin kleptomani blev det ju lite pinsamt, med tanke på Ninjaspringarens funderingar på om hon  var här inne och tjyvade något. Men ja, den här manin alltså... Med trädet på väggen där. Sedan fick jag plötsligt lite svårt för henne, för meningen "Jag hade ju sagt till mamma att jag behövde nya penslar och ny duk". Jag klarar icke av folk som är så konstnärliga och djupa att de gör drastiska saker om de inte får skapa på två dagar. Nej, fy. Var det kul att följa na?
Agge: Hå-hå-hå. Jag säger detsamma. Jävla konstnärssjäl. Jag ber lite till gud att hon inte helt plötsligt uppenbarar sig någon dag då ni är bortresta! Jag tänker då inte släppa in henne. Jasså, erkände hon alltså att hon var kleptoman? Eller var det mest en slutsats av alla historier om saker hon stulit med sig från Arvika? I vilket fall så var det ju lite... jobbigt att få veta? Speciellt när ni släppt in henne i ert hem och inte riktigt hade koll på henne. När hon gick på toaletten x5, till exempel.
hej!
vadå lätta hjärtat, Agnes?

Agge: Ja men, "medicinen tar död på all hunger"?? Och inte ska hon åka hem förrns hennes föräldrar får tag på henne, och hon har inte ätit varken idag eller igår och hej och hå. Och det Lovisa sa. Eh.

Mirre: Ja, lätta hjärtat kan ju vara skönt när man är full. Och är man full skaffar man ju gärna bästisar lite för lätt. Är hon ens full? Det bästa är att vi även kan prata om grannarna nu utan problem...

Ninjaspringaren: Alltså, hon är väl inte full. Det känns som att hon är en fin F14.
Blanda inte in mig i "prata om grannarna utan problem"
Men varför är lesbianen så himla..öppen? Eller liknande. CAREFACE!

Agge: Men det var ju precis det jag menade Ninjaspringaren :c Du får ju reada meddelandena vi skrejvör. Det jag mest undrar är.. VARFÖR INGEN BH?? Måste man vara ultralebb bara för att man är... e

Mirre: Varför får jag inte blanda in dig, Ninjaspringaren, när jag pratar om cancergrannen? Men det har jag också funderat på! Det här med att lesbianer alltid ser lesbiska ut. De har gärna huvudbonad, typ lesbisk keps eller hatt. Och ingen bh... Sjukt.

Ninjaspringaren: jag missade Agge. För att jag finner det inte lustigt:c
utan bh är gott, minns ingen hur jag och lovisa såg ut en gång?

Mirre: Nej, jag minns faktiskt inte hur ni såg ut en gång..? OCH nu var hon ju naken, där inne. Ja. Akutmeddelandet, här ja.

Agge: Kan man inte hejda sig lite när man är hemma hos helt främmande människor, där det dessutom finns en STRAIGHT(?) man i närheten? Man klär inte bara av sig naken på det där viset. Och vadå hur Lovisa såg ut? Har hon varit bh-lös? Och det faktum att jag var emo-killen nr 1 har väl ingenting med detta att göra? Jag må ha sätt ut/klätt mig som en äcklig liten gosse, men det var inte för att jag var lesbisk, för det var jag ju ej. Jag var ju bara obehaglig. (Jag räknar även in Lovisa i det här, he-he-he...)

Ninjaspringaren är offline.

Mirre: Jävla Ninjaspringaren som blir offline, så man inte får svar på vad hon menar om bh-lösa... Ja, Agge, du klädde dig som en kille, det är sanningen. Lovisa likaså. Men ni såg ÄNDÅ inte riktigt lesbiska ut, faktiskt. Det finns skillnader. MEN, agge, stavade du just sett med ä? Fast nu blir jag osäker, hur stavas det? Skit samma. Varför luktar lesbianen (vad fan heter hon?) lite skog och gran? Är det festivalen som satt spår? Låt oss nu skriva längre meddelanden, som detta, ty annars framgår det för tydligt att vi konverserar.

Agge: Ja, jag kanske stavade med ä... För effektens skull. Jag kände ingen lukt, jag hoppas att hon återkommer så att jag kan insupa den. Det kanske är någon lesbisk grej? Ja, det är nog lika bäst. (Jag tror att hon tydligen heter Ida?) Men nu är hon ju faktiskt inte här, så jag avslutar här med att fråga; Är det den dåliga magen som spökar? Hon är ju på toaletten hela tiden, helt klart.

Mirre: Lukten kommer du få känna, jag lovar! Ja, Ida är det, fick vi just veta. Det är det nog! Magen alltså. Kanske är det brödet (som jag tror innehöll yoghurt) med bregottet. Dumt, för den laktosintoleranta magen. Stavas intolerant med ett l? Nu fick jag veta på privata vägar att Ninjaspringaren också fått smaka på lukten.

Agge: Jag tror att jag sitter för långt bort för att känna doften... Jaha, nu fick vi höra om hennes mani också? Kan hon inte berätta hela sin livshistoria? Jag känner inte att jag skulle berätta om mina defekter för främlingar, första gången jag träffar dom. Och nu är hon pyroman också. Jag börjar bli lite orolig. Punkt. Punkt. Punkt. Kan hon ta ur sin piercingjävel så att hon kan tala som folk?!

Mirre: Du har så mycket agg i dig, Agge. Ha. Ha. Ha. När hon sedan berättade om sin kleptomani blev det ju lite pinsamt, med tanke på Ninjaspringarens funderingar på om hon  var här inne och tjyvade något. Men ja, den här manin alltså... Med trädet på väggen där. Sedan fick jag plötsligt lite svårt för henne, för meningen "Jag hade ju sagt till mamma att jag behövde nya penslar och ny duk". Jag klarar icke av folk som är så konstnärliga och djupa att de gör drastiska saker om de inte får skapa på två dagar. Nej, fy. Var det kul att följa na?

Agge: Hå-hå-hå. Jag säger detsamma. Jävla konstnärssjäl. Jag ber lite till gud att hon inte helt plötsligt uppenbarar sig någon dag då ni är bortresta! Jag tänker då inte släppa in henne. Jasså, erkände hon alltså att hon var kleptoman? Eller var det mest en slutsats av alla historier om saker hon stulit med sig från Arvika? I vilket fall så var det ju lite... jobbigt att få veta? Speciellt när ni släppt in henne i ert hem och inte riktigt hade koll på henne. När hon gick på toaletten x5, till exempel.

Hon ramlade ner igen och igen och igen... och igen.

Kollektivet är så sjukt fullständigt nu.
Vi har fått ordning på mig, den nyinflyttade och vi har varsin dator nu PLUS trådlöst internet.
Vi kan göra allt. Vi kan facebooka på iPhones, iPods och allt som går att surfa på, överallt.
Vi kan ha picknick på gården, med våra datorer. Vi kan sitta på balkongen med våra surfbara teknikleksaker.
Det är det bästa kollektivet någonsin.
Och på torsdag är det heldag hemma. Studiedag brukar det kallas. Men vi väljer väl att kalla det kollektivdag.
Det ska bakas och pysslas. Halleluja.
Nu ska det spelas Mario Kart. 
"Naej, nätbanan" sa Matilda. Den heter faktiskt Wario Stadium, eller kanske Wario Colusseum. 

Punkt.

Hittade en fin bild på google