Här lever jag, det är bra, helt okej




1. Det beiga vardagsrummet
2. Självaste korridoren
3. Köket som jag, Jonas och Ebrahim har rätt att disponera
4. Toaletten jag använder (Ingen av rullarna är mina)
5. Mitt hem (Mattan på väggen döljer smutsfläcken som är där)

FÖRRESTEN!
Sisay har varit utbildad högskolelärare i Indien,
det fins till och med bevis på det i pappersform.
Sedan flyttade han till Norge och knarkade bort sin hjärna.
Efter det bodde han i Göteborg och skaffade barn med
kvinnan han senare misshandlade psykiskt.
Till sist kom han hit, hit till oss. Lycka!


Pluto

Matilda! Dina nyheter om Sisay är värmande. Och korridorsfesten. Tusen fulla studenter? Hur många är ni egentligen i Gulsporren?

Nåväl. Idag är det Anders som har namnsdag och enligt denna dag kan man beräkna hur julen kommer se ut. Är det varmt och fint denna dag kommer julen bli vit och vise versa.
Här är det fint. Och varmt... Kanske.
Och lite ofräscht på det mänskliga planet. Men det hurrar vi för.
Klippning, Opikhuset och Arbetsförmedlingen står på schemat.
Tack och bock.


Gotta get down on friday


Fredagen den 9 december är det korridorsfest i Gulsporren.
Jag önskar att så många av mina vänner som möjligt vill komma.
Dock max 4, för redan vid tre blir det trångt med sovplatser.
Jessica har redan anmält sig som frivillig till en av platserna,
så tre andra är varmt välkomna.
Män som kvinnor. Alla jag känner.

Kom igen, det kan bli kul.
Tusen fulla studenter, lekar, smutsiga rum och en full Sisay.


I mitt inre inser jag ju dock att det bara är Jessica som kommer komma.
Fega jävlar.


BREAKING NEWS


SISAY KANSKE SKA FLYTTA.
Anledningen: Han har inte klarat en enda kurs.
Utan klarade kurser får man inga pengar.
Då kan man heller inte bo i Gulsporren.

Nu gynnar ju det här dock inte mig särskilt mycket,
med tanke på att jag nog hinner flytta innan han gör det.
Men tanken på det är god. Rättvisa har skipats.


Nästan som om världen vore lycklig


Aldrig har jag blivit så förvånad vid min återkomst till Västerås som idag.
Här har man varit borta i en vecka och när man kommer tillbaka igen
har någon smällt upp en stor jävla Netto-affär några meter ifrån porten.
Jag kommer bli stamkund.
Att bo en minut från Netto är lite samma sak som att bo 7 minuter från Maxi.


Hela livet var ett disco




Piece by piece


Micaela sover och Matilda leker hos Adam.
Vi andra provsmakar portvinet och lyssnar
på Katie Melua. VUXENPOÄNGET?

Imorgon, klockan ett, ska ju en fylld kalkon vara i ugnen.


Ibland var sommar på Stenstaliden ganska trevligt


Sebastian Therén


I was born this fucking way


I kollektivet planeras Thanksgiving. På torsdag.

Hatt är obligatoriskt och endast inbjuda är välkomna.
Det bjuds på kalkon, konstiga tillbehör och långbord.

IT'S GONNA BE GOOD. GOOD, GOOD, GOOD.


Quasimodo





Gillar du sotare, Kurre?

För enligt internet är det Thanksgiving Day nu på torsdag.
Bara för upplysnings skull, sådär.




300 enkla steg att få nya vänner


Biblioteket och tågstationen och halvvägs upp till Stenstaliden
och vägen till Maxi som är alldeles för jävla lång och kaffe
och tårta och lussebulle med alldeles för många jävla russin
och Agnes och Elin och upp och ner och Café Paus och Coop
och Jonas' livs och så, slutligen - världens bästa låt.




Gurksaltarvägen


Sisay smekte just mitt hår och berättade hur fint det var.
Vad han inte vet är att jag inte har duschat på en vecka.
Hehehe, ljuva hämnd.


Alla vill bo i Amerika


LOUISE!

Idag när jag åt middag med mitt kompisgäng,
(Jonas, Jonny och Stefan) fick de veta att jag
är född i Filipstad, men bor i Kristinehamn.

Jonas: Känner du Chris?
Jag: ÄHUM, va? Chris Halvardsson?
Jonas: Ja, hon och två andra var på samma fest som jag.
Jag: Jag känner henne inte, men jag vet vem hon är. He. He.


Sisay Shawl




Det finns inga genvägar


Jag lånade ut min telefon till Stefan nyss,
för han hade inga pengar på sin.
Efter det viktiga samtalet han ringde till CSN
var det mjäll och hudflagor på displayen.
Diskret torkade jag av den på täcket och
fortsatte på vår diskussion om myndigheter.


Coffee and cigarettes



Vi fick förresten ett nytt kylskåp imorse. Ett med frysdel.
Tjugo över sju stormade de in i lägenheten, drack upp allt kaffe, hackade sönder kökslisten, smutsade ner och försvann.
Jävla elektriker.

Strax efter det kom vaktmästarfrun och slängde ner 2 stycken fyrameters kornischer för trappen.

Och nu är Micaela äntligen hemkommen från universitetet.
Det vankas mellanmål.


She's got you high



Nå. Särskilt fotogenisk är han ju tyvärr inte, kattdjuret.
Boxcat är han som sagt var inte heller,
kanske främst för att alla flyttlådor numera förpassats till vid behovs-rummet.
Och ja Matilda, det är ditt rum som åsyftas.

I vilket fall som helst.
Lovisa jobbar på jobbet, Karlsson äter i köket,
Dennis sover i Lovisas rum och Micaela använder tydligen Spotify.


Det finns mer än bara äran


TILL MATILDA. (OCH ALLA ANDRA SOM ÄR INTRESSERADE.)

Uppackningen går relativt bra, idag röjde vi undan allt i
hallen och igår lade vi in kläder i diverse garderober.
Karlsson är inte längre boxcat, han är bara hungrig.
Lovisa dör inte av arbetsveckan.

Bilder kommer imorgon. Bland annat en outfit,
håll till godo med det här så länge.


Una barra de hierro le atravesó su espalda




SNICKERSPARTY I VÄSTERÅS!

Kan inte någon uppdatera mig om livet i Obafemi?
Hört att en där är arbetslös, hon borde kunna.
Jag vill ha någonting att läsa, är så trött på spansk kurslitteratur.
Hur går det med uppackningen?
Är Karlsson fortfarande boxcat?
Dör Lovisa av arbetsveckan?
Se så, uppdatera nu! Gärna bilder.
Adiós.
Hasta luego.


Sju dagar per år


På torsdagen den sjuttonde november
ska jag inte åka hem till Kristinehamn,
som så många gånger förr.
Ty klockan åtta ska jag hänga i
Glödgargränd 8B, till en kostnad av 80 kronor.
Det ska även Loke Nyberg.
Men förhoppningsvis inte Beeriz.


Chris Colfer




Yes, I am home


Det var ganska stökigt när jag kom tillbaka hit till
Västerås och studentkorridoren Gulsporren förut.

Det har dock hänt grejer under min frånvaro,
det berättade Stefan för mig.
HSB ska kontaktas, för nu ska Sisay köras ut.
I fredags var han full och stod och skrek hela natten
efter att ha kommit hem från fyllecellen han suttit i.
Han mordhotade stefan och sa ordagrant att det enda
som hindrar honom från att våldta mig och Anna-Karin
är alla män som bor här.
Bekvämt.

Men jag låter inte detta dra ner mitt humör,
för idag köpte jag 3 paprikor och 5 avocados
för sammanlagt 8 kronor.
Västerås är billigt.


Francisco Lachowski



Till vår vän Alexander


Minns du vårt hus?

Huset med fruktansvärt många rum, gigantisk källare,
helikopterplatta, langos, inomhustält och tåhårsförbud.


They call me the wild rose


Utsikt över kyrkan, gigantisk balkong,
Micaelas iPhone, tända ljus och höstväder.

Mousserande vin, rotfrukter, röror, sparris,
rullar med fyllning och söndagsmusik.

Idag är det första lördagen i november,
första lördagen på Nya Kyrkogatan 3A.


Anastasios Soulis


Hon har en blyertspenna i sitt hår


Morotslasagne med fetaoströra. Ett så gott som färdigställt kök.
Fyra minuter till systembolaget och en box vitt vin. Det är fredag.

Micaela ska till Elin och göra något nördigt, Adam ska överge
Matilda, Matilda ska vara ensam och Lovisa och Louise ska
träffa världens finaste Sofie, som är hemma i Värmland.


-


Louise vill ha lösgodis, och vi bor bara
åtta minuter från Ica MAXI.



Tystnaden som uppstår

Det har nog aldrig varit så här tyst i Obafemi. Någonsin.
Det enda man hör är en radio långt bort i fjärran som står och spelar P3,
lite bilar och några barn som skriker huvudet av sig. Män som skrattar också.
Men här inne är det tyst som natten. Den ena tentapluggar,
de andra går på loppis och den femte är gömd i en vrå någonstans. Tystnad.
MUSIC MAESTRO!

You don't know a thing about me


Inflyttade, utbrända och fyllda av träningsvärk.

Igår blev det en spontan flytt, tack vare systrarna Frisell.
Som tack för hjälpen bjöd vi på tårta i ett stökigt kollektiv.

Nu ska vi gå på loppis och leta efter gardiner, då vi har
fler fönster än vi är vana med. Sen ska Louise och Matilda
besöka ungdomsmottaging, Lovisa ska göra iordning kök
och Micaela ska studera. Nya Kyrkogatan 3A, halleluja.


Super Bass

På torsdag är kollektivet i behov av flytthjälp.
Vi har ingen bil, inget släp, inga starka män,
inget bröd, ingen mat, och ännu mindre vatten.
Allt vi har är Dennis, och han är ett manschauvinistiskt svin.
Jävla fitta.