Anders och Dan Ekborg


Dagens hunk(ar).

Här kommer kung av sand


Estetfestivalen är det mest svettiga och hysteriska som hänt Kristinehamn.
Så svettig att ingen har tid att uppdatera blogg, eller ens andas.

Igår förvandlades i alla fall kollektivets kök till ett dagis.
Minst lika hysteriskt som självaste estetfestivalen.
Alla skrek, sjöng, slogs, kastade saker och rostade bröd.
Det slutade med ostkrig. Matildas hår blev ostigt.


Frödinge ostkaka

Skärpning!

Det känns som att det händer så fasligt mycket nästa vecka.
Barnen har estetfestival, betygen ska sättas, Es3B ska tälta,
Lovisa ska spela minigolf, Lovisa och Matilda ska på grillfest,
Micaela ska göra solosångskarriär, Lovisa ska på klassfest.

OCH LOUISE FLYTTAR IN.


På en vardag?


Uppdateringen är lite seg nu för tiden och det ursäktar vi för.
Alla har för mycket att göra. Alla utom husmor, men hon gör
ingenting som är värt att skriva blogg om. Tydligen.

Men snart flyttar vår egen bloggmoderator in,
så det blir ändring på saker och ting.


En storstad, jag hamnat i


En iPhone vibrerade just på kollektivets köksbord.
Det var BärsärkarJohan som skrev ett sms.
Han skrev att man får pengar från CSN imorgon.

Om BärsärkarJohan talar sanning så är dagen gjord.


Mobilblogg

Mike sitter nu och bloggar via mobilen. Det suger ganska mycket att man inte kan typ redigera och sånt shit. Men nu ska Mike gå ut i köket.

Which seat should I take?




Per Myrberg, både blind och döv


Vår alldeles egna mystant


Snart kommer mamma och Eric på besök i kollektivet.
Det ska tydligen drickas kaffe och delas ut toapapper.

Men först ska vi diska bort resterna av söndagsfrukosten,
som bestod av scones, marmelad och ost. Och Svensktoppen.

För de kommande tre veckorna sitter Matilda i Svensktoppsjuryn.
Frukostsällskapet kom överrens om att Kikki Danilessons låt
"Wagon Wheels" var bäst, så den fick hon rösta på.

Grattis Kikki.




Ted Åström


Lille Balle-Kalle kobra


Här sitter vi och tittar på Trazan och Banarne.
Det mest pårökta barnprogrammet som någonsin gjorts.

Trazan läser Bananbladet och Banarne har fått myror i kojan.

Så jävla bra. Faktiskt.


Louise Svensson Boo


Att klämma på ett bröst


Louise önskade sig en engelsk frukost. Så det fick hon.

Husmor rostade bröd och stekte ägg, bacon och potatis.
Och serverade alltsammans med Earl Grey. Med citron i.

I morgonsolen på balkongen kändes allt fasligt engelskt. Faktiskt.


Hon fick minsann en present också.
I sann aspergeranda hade Lovisa lekt med sina pärlplattor.
Pokémon är fint, Team Rocket är finare.

Jessie, James, ingen kommer undgå oss.
Så ge nu upp, eller börja slåss.


Filip Berg


Familjens tjugoåringar har tittat på Hip Hip Hora.
Fyrakronorspantflaskor, magtröjor och slingat hår.
Och man ÄR fortfarande kär i Sebbe.


Jag har en skjorta, jag har kavaj och jag har röda byxor.


REDO FÖR EN KVÄLL PÅ STAN.

Nu är Louise tjugo, nu är Lovisa tjugo,
nu är Mike nitton. Matilda är bara sjutton. Kanske.

Dagen ska firas med engelsk frukost, snokande,
körlektion, kollektivt systembolagsbesök,
billig sprit, avlusning och rabarber.


Allra mörkast grön

Det ser ut som att Louise har somnat i soffan.
Och om två minuter fyller hon tjugo år.

En broderad bonad?


Hurra, hurra, hurra


Igår var det den sjuttonde maj. Norges nationaldag.
Eftersom några av oss i kollektivet har en norsk farfar
och tusentals norska släktingar så borde vi ha firat.

Lovisa målade några norska flaggor, men mer än så blev det inte.

Kanske var det lika bra.


Ja, vi elsker dette landet,
som det stiger frem,
furet, værbitt over vannet,
med de tusen hjem.
Elsker, elsker det og tenker
på vår far og mor
og den saganatt som senker
drømme på vår jord.
Og den saganatt som senker,
senker drømme på vår jord.


Blueberry Flake

Bilden nedan ska alltså symbolisera hälsa.
Om Felix får bestämma.


Agnetha Ståhle


Efter skolan ordnade husmor mellanmål till sina barn.
Picknick på en filt på köksgolvet med kräm, mjölk,
knäckebröd, ägg, grönsaker, mozzarella och kaffe.

Gott, gott, gott. Som Rasmus skulle ha sagt.

Och nu är stunden äntligen kommen. Dags för chess.
Dags för Tommy Körberg. Dags för Anders Ekborg.


Ska jag lägga upp den i 600?


Alla är bögmätta på citronmarängpaj och kaffe.
Så nu ska vi ordna den nya kategorin. Mina vänner.

Det är en bra kategori.
Ärlig, naken, öppen, utlämnande.

Seriös text, seriös bild (nåja) och bra svar på bra frågor.


Husmor, matmor och familjedoktor?

Hela familjen gick till Konsum för att handla.
Lovisa blev lämnad ensam i sitt rum.


Jag var skicklig nog att springa barfota i en rondell i fredags.
Hål i hälen, blod överallt och en svettig resa till sjukhuset.

Dum som jag är så valde jag att spela fotboll igår. Med trasig fot.
Så nu ligger jag här och får inte gå någonstans för doktorn.

Jag har rengjort mitt djupa sår med något ur min förbandslåda,
lagt på en steril kompress och lindat den med gasbinda.

Nu ska jag städa krydd- och teskåpet. En gång till.


I will be popular

Brädspel och pizza på hemkörning.
En sådan där tattig, men efterlängtad, lördagkväll.

Matilda åt köttfärs, vitlök, gräddfil, guacamole och tacochips.
Louise åt skivad oxfilé, färska tomater och mild sås.
Lovisa åt skinka, räkor och mild sås.
Micaela åt nötfärs, lök och mild sås.


Joråsåatteh...



NU TAR VI TAG I SAKER. IGEN.

Den självutnämnda bloggmoderatorn har skrivit i kodmallen
och förärat kollektivbloggsframsidan med två nyheter. 
Den första är en liten presenterande presentation, 
den andra en liten representativ cigarett.  

Dessutom har det, sedan förra gången vi tog tag i saker,
tillkommit ett antal kategorier som alla kräver sin förklaring. 

Ah. Jag känner den fascistiska ådran vakna.
Det doftar nytt regelverk. 

1. Den där punkten om att Lovisa och Matilda Garli inte får skriva i kollektivbloggen.
Vi stryker den.

2. Kategorier.
Det där om att det inte behövs fler kategorier än Kollektivtrafik, Mediokert och På begäran. 
Vi stryker det också. Och går istället igenom alla kategorier igen. I bokstavsordning. Ja.

• Alla hunkiga hunkar (typ Zac Efron) ska läggas upp i Dagens hunk.
• Alla frågestunder (typ sådana som handlar om Matildas romance i tårar) ska läggas upp i Frågestund har guld i mund
• Allt informativt (typ det här) ska läggas upp i Informativt.
• Allt allmänt (typ allt annat) ska läggas upp i Kollektivtrafik.
• Alla videor (typ sådana med matmödrar i) ska läggas upp i Mediokert.
• Alla människor (typ sådana som brukar röra sig i och kring kollektivet) ska hängas ut med namn och bild i kvällspressen. Samt läggas upp i Mina vänner.
• Och så, slutligen. Allt som läggs upp på begäran (typ recept på punkarkaka) ska läggas upp i just På begäran.

3. Följ reglerna vafan.
 
Eh. Ja.
Det var nog allt.
Adjö.


Barnet kan väl inte ha två mammor?

Kära Maria!
Någonting konstigt sker i vårt grannhus.
Nyligen har två unga kvinnor flyttat in och de har en lite bebis där.
När jag träffade på dem ute så hälsade jag och tittade lite på den lilla bebisen.
Jag frågade vems bebisen var och då sa de att det var deras.
Jag frågade vem som var mamman och de sa att de var mammor båda två.
När jag frågade var pappan fanns sa de att det inte finns någon pappa.
Jag blev illa berörd och gick in.

Nu känner jag att jag inte vill prata med dem för det känns så konstigt.
De kan ju inte vara mammor båda två. Någonstans måste det ju finnas en pappa.
Varför berättar de inte för mig när jag frågar?
Hur kan de säga att det är deras när det bara kan vara en av dem som är mamma till barnet?
Det här känns mycket konstigt och underligt och jag är inte glad för de nya grannarna


Vems bebis?

Kaffe på balkong


Vi spelar lite kort


Igår badade några barn i en fontän,
det hade visst med poängjakten att göra.
Allt blev blött och lite kallt.

Så Lovisa och Rasmus dök upp från ingenstans.
Med folkölen.


Att det gick som det blev, att det blev som det gick

Ännu har ingenting hänt med designen.
Vi väntar med spännings här hemma.

Och som tack för allas tålamod laddar vi upp en fin bild.


Bloody Mary

Lovisa och Louise smider planer för bloggens framtid.

Här ska designas, här ska ordnas ny spännande kategori,
här ska fixas, här ska ordnas.

FÖR VI SKA TA ALLA MED HÄPNAD.

Jag vet jag inte jag


Och sådana här bilder tycker Micaela är ganska roliga.


Lovisa Garli


Gold can turn to sand

Idag blir kollektivet med 20-åring!
Skriver 20-åringen själv. Eh.

Jag har i alla fall fått fin balkongfrukost av Louise.
Och finaste amerikanska presenten.
Med ett litet Aspbergerbarn på.


OCH FLINGOR. ÄCKLIGA SÅDANA. MEN ÄNDOCK. FLINGOR.

"Fruity Floats. Orange, Cherry, Lime & Berry Flavor
with other natural flavors."


Jag är ett litet ylle

En dag pysslade Lovisa och Sara.
Det blev jättemånga Gameboy's.


Man ser det från månen

Nu smyger Matilda och Micaela ut med en filt
och en massa hemligheter. Märkligt.

Lovisa och Louise blir lämnade ensamma.
Utan hemligheter, men med ett fett bra brädspel.

TIDE OF IRON.


Naturchips och päronsoda

Jag och Matilda är nog det perfekta paret. Ser ni inte?

"Jag har en tjej i byxan"

Sha sha bloggen! Sarizard här.
Eh. Inte ok egentligen.

Idag är det sol ute. Jag trodde det skulle åska och regna som fän, men icke.
Vi har suttit i den komfortabla soffan på balkongen och lyssnat på Chess på svenska och rökt oss en cigarett. I vanlig ordning.
Nu pärlas det pärlplattor. I vanlig ordning. Och jag och Lovisa dricker kaffe med tillhörande chokladbit med smak av chili och sånt gott.
Senare spelas det fotbollsmatch för systrarna Garlis del, eller bara för Lovisas del kanske? Jag har inte fått så mycket information om det än. Jag vet iallafall att jag inte ska spela.
Nu ska jag pärla ett gameboy. Awesome!
Ni får ursäkta mig för min add som gör att jag skriver allt så fruktansvärt osammanhängande. Jajaja..
Adjö!

100% PARTY




Zac Efron


Rasmus Andersson


Fjärde maj och vi älskar Wikipedia


- Monika och Mona har namnsdag.
Förr om åren, på 1700-talet, var det dock roligare,
för då hade Florianus namnsdag. Flori-anus.

- Det är exakt 20 år sedan Carola vann Eurovisiong Contest. YES.

- Inger Nilsson, hon som spelade Pippa Långstrump, fyller 52 år.

- Rolf Carlsson, FILIPSTADS STOLTHET, fyller 44 år. Tidig är tiden.


Här kommer jag med hjärtat i handen

Jag antar att man räknas som vuxen när man får
födelsedagshälsningar från Hyresgästföreningen?



Grattis Lovisa på 20-årsdagen!

På det här enkla sättet vill vi gratulera dig på födelsedagen.
Visste du att året du föddes var det år då Sverige fick ytterligare
en marksänd TV-kanal - TV4. Men inte nog med det, den blev därmed
också Sveriges första marksända reklamkanal. På den tiden var det
riktigt revolutionerande och väckte livlig debatt.

Med vänlig hälsning från oss alla på Hyresgästföreningen.


Balkongsoffa


Färsk gubbe

Just det. STORHANDLINGEN PÅ ICA MAXI.

Kylskåpet är fullt, skafferiet är fullt,
kryddskåpet är fullt, teburkarna är fulla.

Vi är också tre filtar och en fotboll rikare.
Tack vare 1600 kronor.

SÅ JÄVLA FULL KUNDVAGN.


Och idag var Joban sned.


Planet Earth

Vi skulle grilla, men i vanlig ordning misslyckades vi.
Trots att Rasmus var med.

Det hela slutade med att vi fick gå in och tillaga maten på spisen.
Det ÄR en dålig grill.


Luke Perry eller Dylan McKay?


För att få dig att förstå

Det ser ut att bli regn.

Rasmus sover på soffan på balkongen,
Matilda projektarbetar, Micaela chillar
och köket behöver verkligen rengöras.


Sorting hat house quiz

Alla är samlade igen. I Wermland.

Matilda gör projektarbete,
Micaela tar reda på vilket Hogwartselevhem hon tillhör,
Lovisa och Louise ska ut på hemligt uppdrag.


MIKE


Idag fyller hon 19 år, vår son.
Det ska firas. På något sätt.

Snart kommer vi hem, med en present
och en halv flaska vodka.


Tyvärr hade vi ingen bra bild.
För herr MacBook är inte så infekterad av Micaela.


Mikezore-Mixi

I morgon är det jag, Mike som har den äran. Men jag arbetar vidare för det.


Jag vill bara informera husmor och kung Louise om matönskelistan :D
Lasagne med en skål sallad bredvid och en konservburk
majs på sidan av.
Efterrätten är ej fastställd ännu. Men den kommer under morgondagen.
Ja. Då så är jag klar här. Nu ska jag och Mutlu sova gott. Puss

[email protected]


Smutsig, trött, sugen på vin och med en glödlampa på axeln.
DAGENS OUTFIT.
Tack.


De har typ så här stora sn... stora snoppar

Gott folk!

Har ni hört något om herr Kondom?
Han som bor i porten här bredvid,
som härstammar från Jugoslavien.
Har ni hört något om honom?
Vi har nämligen inte sett honom på ett tag.


Simon Röder, som är ihop med alla


I fredags hittade vi en glödlampa i en trappuppgång på Söder.

Det var roligt att stoppa glödlampan i mössan.



Nu ska vi kasta gris. Med glödlampan.


Lovisa, Lovisa, Lovisa, Lovisa


Jag saknar mitt kollektiv.

Jag vill hem och städa mitt rum,
storhandla, fylla vårt skafferi,
laga mat, diska, fixa, ordna,
plantera om mina blommor,
dricka kaffe på balkongen.

För övrigt gick just alla planer i stöpet.
För vi kommer tydligen till Kristinehamn klockan 16.19.
Fan, fan, fan, fitta, fitta, fan, kuk.


Dagens hunk


Vill du inte gifta dig med mig?


En dag var vi på promenad.
Vi hittade en ganska bra bänk.



Upp trälar uti alla stater, som hungern bojor lagt uppå!

Idag är det den första maj. Då ska man demonstrera.
Det gör storasystrarna, men inte Lovisa och Loiuse.
De sover istället.

Eller, inte nu längre. Men förut. För i natt kom de hem vid sex.
Tunnelbanorna går visst inte så ofta på natten.
Speciellt inte från Västberga kyrkogårdsväg.

För övrigt kan man köpa mango på McDonalds. Eller?

Med Emil. Eller var det Markus Lindberg? Ingen vet.