Oss tillhanda senast 30 jan 2012


Idag firar vi minsann att Micaela bott i Obafemi
i ett helt år. Lovisa och Matilda firade med kesoplättar,
Micaela firade med kött som såg ut som fitta och
Louise firade med soppa, halloumi och bröd.


Fredrik Reinfeldt hetsäter. Helt spontant.


http://spontanefredrik.tumblr.com


I saknaden av Robin Angle


Idag ballar tv.
Och vem är James Woods?
Och hur smakar smaksatt keso?


Är det några trevliga tjejer där?


Lovisa är en smutsig tonårspåse. 


Jag blir så blödig när jag är bakfull, börjar nästan gråta och så


Att titta på tv och sova hela dagen.
Att heta Vinni och vara utagerande skilsmässobarn.
Att ha någons flak med öl undangömt i garderoben.

Åh, söndagar.


Smith


Jag vill, du vet jag vill


Det är Lovisa, Louise, Agnes, Sofia, Caroline Östin,
Totte, Mathias Andersson, Jonas Lassuri (?) och en till.

Vi lyssnar på Magnus Uggla och dricker öl.

DET ÄR TYP TRANSCOMFEST.


You like it my way


Nu är det lönehelg. Hejdå vett och sans.


Det här är vad som händer...


...om man goolgar på "Estrella limechips".


Everyday I'm shuffling


Micaela ska äta mos, Louise ska äta sallad,
Lovisa och Matilda ska äta hemmagjord pizza.

Det är en söndag i januari, gamla Obafemi är
färdigstädat och utanför fönstret faller inte snön.


Jesus Kristus


When children rule the world


Alldeles snart är gamla Obafemi färdigstädat,
Lovisas halkbana är avklarad och alla har en inkomst.
Snart har vår kollektivfamilj ett körkort.
Då ska vi åka på tur.

Just nu är Matilda och Louise på Maxi och köper tandkräm,
Micaela gick just till Agnes och jag, ja, jag firar ensamheten
genom att använda min MacBook för första gången på en månad.

FÖR JAG HAR FÅTT EN NY LADDARE.


Sorry for party rocking




Inga annonser på din blogg


Vattenpipa, balkonger, te och fulblixt. 
Gott så.



Den här går ut till våra saknade vänner


För igår företog balkongsoffan sin sista resa.
Nu ligger den i en container på Strandmossens avfallsanläggning. 
Vila i frid, balkongsoffa. ♥



Tre är ett magiskt nummer


Matilda har nu gått från tragisk och ensam student, utan vänner, på MDH
till glad och entusiastisk kommunikatör, med vänner, på Transcom.

Titeln "kommunikatör" är så saftig.


All världens reklam


I Obafemi finns nu:
Regelverk
Städschema
Kalender

Redan efter fem dagar har städschemat slutat följas.
Regelverket likaså. Dåligt, kamrater, dåligt.


Hurley i Lost?




10 budord för den otrogne mannen


Nyårsaftonen firades med pompa, ståt, mingelbilder ingen orkar
redigera och så Bibeln - en bok om mina vänner.
Eller ja, våra vänner. Kom förbi och fyll i den någon dag.











Herrah.


Nu kanske du måste kika lite


HALLÅ I STUGAN HÄR ÄR DET BAKFYLLEFIESTA.

Tänkte bara uppdatera lite angående helgen so far.
Vi har väl egentligen inte gjort något av värde.
Spelat lite spel, gjort lite regler, druckit lite alkohol och legat lite med varandra.
Och andra. Nästan. 


Post scriptum


Hatar fan Carola.

Here it goes again


Det är ett nytt år nu. Det känns fräscht.
Ingen har spytt på ett par dagar och festdisken börjar sina.

Och den förste januari var vi på akuten.
Den andre januari hände det ingenting.
Den tredje januari åt vi mat från McDonalds. (Hell yeah sänkt resturangmoms. ♥)
Den fjärde januari skrubbade vi lägenheten på Stenstaliden.
Idag äter vi brieost, smörgott och ser på The Voice Sverige.
Imorgon ska vi supa.

Allt är precis som vanligt igen.


Ingen kollade på mig


Det blir ett till inlägg i Västerås-kategorin.
Jag har kommit för att meddela att jag och
Sisay inte längre är vänner på facebook.
Han har tagit bort mig och jag vet inte varför.

Jag vill även meddela att Micaela, en av mina hoppande bönor,
(http://obafemi.webblogg.se/2011/september/gora-sara.html)
har avlidit. Hon kläcktes, förpuppades, föddes och dog.
Lovisa och Louse lever ännu, i alla fall en av dem.




2012


Nästan alla mår som de förtjänar.
Inte Micaela dock,
hon förtjänade inte ambulans och akuten.
Allt är väl i Obafemi.