Skalman

Han har nog haft både fru och barn fast dom dog
troligen i en olycka för ett par hundra år sen.
Det är därför Skalman är förtegen.


CoinDozer New Year


En gång bakade vi en tårta. Med djur på.
Den var inte så fin.
Men den var god.
För marsipan är gott.


Alla ser ut att ligga med en tjock korv i handen


Dagens outfit


CLIFFHANGER

Igår besökte polisen Obafemi.
Det var spännande.

Morgonstund har guld i mun

Idag har det planterats frön.
Äpple, citron och passionsfrukt.

Det är väl det enda rätta på våren.

I en liten ask bland andra grejer


Plåtburkar är fina.
Kryddväxter också.
Kryddväxter i plåtburkar. Ja.

Alla borde plugga. Två personer i hushållet gör faktiskt det dom borde.
Den tredje personen diskar och möblerar om på köksbänkarna istället.

För det behövs ju, det är sådant man måste göra. Eller?


Basfiol och flöjt


Snart borde Matilda och Mike komma hem från skolan.
Husmor sitter ensam och dricker en smoothie. På balkongen.

FÖR NU HAR HON HAFT SIN MACBOOK SÅ LÄNGE
ATT HON VÅGAR TA UT DEN PÅ BALKONGEN?


Jag funderar starkt på att öppna mitt fönster,
och städa mitt rum. Det känns som en sådan dag.
Jag hoppas att min familj instämmer.
Trots att de har alldeles för mycket att plugga.


-

Finaste pappersrullehållaren någonsin. I köket.


When the snowman brings the snow

Igår fyndades det på loppis.

Gammalt kinaschack.
Aghata Christie.
Karbonpapper.
Valross.
Blå plåtburk.
Gamla pez-behållare.
Och Master Mind.

Så nu får Mike komma hem och spela.
Vi andra övar så länge.

No son of mine

Talisman är ett bra spel. Så nu ska vi spela det.


Kom och titta, jag kan mensfitta!


Knowing me, knowing you

Idag är det våffeldagen.
Men inga våfflor syns till.

Minecraft Beta 1.3

Tack vare ny design på tetraförpackningar måste vi numera
förvara mjölk, fil och dylikt i kylskåpsdörren.

Förnedring.


Förr i tiden. Och i Norrland.


Tre datorer på ett köksbord. Samma spel.
Idag har vi LAN:at Minecraft.
Snart ska vi fortsätta LAN:a Minecraft.

Lovisa Garli, Micaela och Korven i nätverket Obafemi4.
Det är nästan som på riktigt. Med server och allt.


Another day in paradise


Fick just syn på en annons om en nyhet i Sverige.
OneCig, elektroniska cigaretter.

Men vilka var först? VILKA VAR FÖRST?


Just to hear you breathing


Riverside motherf*cker


Då kom det ännu ett paket.
Och sol, sol. Kom igen. Solen är vår bästa vän. 
Det är sol på backvägen. Det är strålande sol.
Fräknarna på fröknarna Garli lär blomstra vilken minut som helst. 

Allt du rör blir till moll
Men om du ramlar kommer jag ramla åt samma håll
För det spelar ingen roll vad du gör
Jag tror ingen hade rört sig om du föll
Jag vet det är tungt vännen
Men det är lugnt vännen

Vad står på Obafemis matlista idag? Det är det ingen som vet. 
Vi tar dagen som den kommer helt enkelt. Barnmatsdiet. Det vore verkligen något, dagar som dessa.
Eller kanske lite Descent: Journeys in the dark. 
Louise, ta med en cykelpump. För om våren äter man semlor, och konditionen säger "CYKLA". 
När benen inte bär, bär hjulen. BaaAAJS!



Eros Ramazzotti

För nu har vi allsång på Backvägen.

Cosa más bella que tú 
Cosa más linda que tú 
Única como eres 
Inmensa cuando quieres 
Gracias por existir


Bonanza Ceder

När någon i kollektivet får magkatarr får man anpassa sig.

Ingen stekt mat.
Ingen rökt mat. (cigaretter?)
Inga starka kryddor.
Inget kaffe.
Ingen juice.
Ingen alkohol.
Inga luncher på språng.
Inga oregelbundna måltider.

Så ikväll ska vi äta kokt potatis och morötter.


I've had some good friends, they come and go


Idag kom våren till kollektivet.
Om den går igen blir det ilska.

Lovisa läste kemi och åt morot på balkongen.
Micaela förlorade på Puerto Rico.
Matilda har blivit diagnostiserad. Magkatarr.

Han är hjärndöd.


Nytt meddelande från Robin!


Drömmen om en egen människosoffa.
Levande, praktisk, användbar, bekväm.

Att bara ha den där, i vardagsrummet.
Som ett dammigt husdjur.


Alla kunde sitta på den.
Och färdas i den.

Ja.


Holopoly


Om du vill bli min fru ska jag ta dig här och nu


Drakborgen är ett svenskt sällskapsspel i fantasymiljö som gavs ut av Alga 1985.
Målet med spelet är att ta sig in i en borg där en drake ligger och sover,
stjäla delar av drakens skatt och ta sig ut igen innan solen går ner.

Ingen klarade det. Den här gången.
Bardhor Bågman var närmast, men han stupade vi borgens utgång.


Och snart ska husmor Lovisa ta en promenad till Sannagatan 2,
för att hämta två nya spel. Som ska förgylla allas vardag.


släpp fångarna loss det är vår

Det luktar sushi i hela vardagsrummet och kommer inom kort sprida sig intill varenda liten vrå.



Men snart så ska Felix komma hem med något riktigt gott. Kan det vara semlor? Är det semeldagen? 
Är det den internationella kvinnodagen? Jo men visst. Kvinnorna i kollektivet har inte gjort ett endaste dugg idag. Suttit på balkongen och smekts av solens varma strålar. Tänt en vattenpipa med jordgubbstobak. Bara varit.

Nåja, vad är väl en bal på slottet..?
Den kan ju vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar!

Skynda till toaletten och göra obehagliga behov


Idag är det så fint väder att man måste vistas på balkongen.
Man kan också olja in järngrytor och äta överbliven sushi.
Och under tiden får man vara hur smutsig man vill.


Simpor och Grodfötter


Det finns inget vatten på Backvägen.
Ingen får diska, duscha eller tvätta händerna.

Endast tomten är vaken.


Sjung, blott sjung!

Då går jag ner i min källare
Där lever jag sällare
För där jag har
Min gamla ångmaskin
Jag matar metatabletter
I den lyssnar och glömmer tiden
Tar ett glas vin
I ångan från maskin