FITTA.


SÅ JÄVLA GOTT MED MACKA!


YEAH!

JÄVLAR VAD GOTT DET ÄR MED NUDLAR OMNOMNOM.

JUDEN JUDITH

Jag sitter i soffan, då får man vara hora! - Agnes Nyman

Det trodde jag Agnes sa, minsann. Hon nekar. Hon ljuger. Lögnare. Jag tror hon sa så.


Judtih. Hon är ny.


Substitut.


Töntarna.

Här skulle det egentligen varit en bild på allas vår Agnes.
Men nä.
Sofia obsessar över Kent och ingen hittar något på hennes dator.
Det får vänta tills imorgon.

(För alla vet ju att Sofia har en hel mapp med Agnes. Någonstans. Frågan är bara vart.)

ATTENTIÓN, ATTENTIÓN!

NU TAR VI TAG I SAKER.

Något som borde inkluderats i första inlägget var ett regelverk.
Nu är det kanske lite sent, men ändå. Rätt ska vara rätt.

1. Lovisa och Matilda Garli får inte skriva i kollektivbloggen.
Åtminstone inte under Jämtlandsvistelsen. Starta en Jämtlandsblogg för fan. 
Man får inte heller skriva i kollektivbloggen om man inte befinner sig i kollektivet. I kollektivsoffan. Agnes säng.
(Vi tänker ha överseende med inlägget som rör välkommen-hem-festen, samt Saras inlägg. För det var viktigt.)

2. Kategorier.
Allt allmänt går under kategorin Kollektivtrafik.
Alla videolänkar går under kategorin Mediokert.
Allt som läggs upp på begäran går under kategorin På begäran.
Fler kategorier behövs inte.

3. Följ reglerna. Alla... två.
Annars byts lösenordet. Ha.
(Jag älskar min roll som självutnämnd bloggmoderator.)

Nåväl. Bitsockret börjar ta slut.


Te i Elvismugg

Persiennerna är nerdragna överallt, dörren är låst och det är spöken på balkongen. Eftersom att det inte finns tillgång till skräckfilm kollar vi på skräcktrailers på youtube och blir minst lika rädda.
Vem behöver film?
Vem hämtar téet i köket?


It's lots of fun.


Enmannakollektivliv.

Tremannakollektivliv?

Bögröv!

Moget..
Kära familj. Jag måste akutåka upp till Östersund om en vecka (skräll att alla ska upp dit hele tin), så jag kan inte vara med på välkomstfesten. Jag sörjer. Tro mig. Särskilt eftersom jag missar att Agnes ska hoppa ut ur en tårta.
Och Agnes! Våran neger-familj på Sims har fått en bebis. Jag döpte henne till Lil Mama. h3h3..
Jaja, det var visst allt. Eller nej just det, jag åker till min mormor och morfar imörrn tills på Torsdag, så vi ses aldrig mer tydligen.
/ Säret
Ni vet vad jag tycker om dom som jag har kryssat över. Jag var hatisk under filmen igår. But still: Friedrich <3

Hugo Boss



Vi väntas komma hem tisdagen den 3/8. Så. Nu vet ni det.
Vi har nu diskuterat hemresan och kommit fram till att
vi endast återvänder till Värmland om några simpla krav uppfylls.
Vi vill alltså ha en välkomna-hem-fest. Som det heter.
Det vet ni nog redan, men något ni kanske inte vet
är att det finns vissa kriterier som måste uppfyllas
för att vi ska känna oss glada och nöjda.


  • Alkohol ska finnas. Det kvittar i vilken form. Men den ska vara där.
    Och vi är villiga att betala vår del av dryckeskonsumtionen.

  • Vardagsrummet ska vara i skick att umgås i. 

  • Balkongen ska vara redo.

  • Fat Ash ska vara tömd och redo att fyllas på nytt.

  • Gurka ska finnas hemma.

  • Mat, förutom gurka, ska lagas åt oss. Surpris? Ja.

  • Snacks är gott. 

  • Salta pinnar är inte gott.

  • Väl planerad aktivitet uppskattas. Gärna schemalagd.


Punkterna som nu följer är inga krav. Vi skulle bara uppskatta om de uppfylldes.


  • Röd matta utrullad i hallen.

  • Välkomstdrink vid vår ankomst. Allra helst en välpyntad sådan. På bricka.

  • Agnes som klättrar upp ur en gigantisk tårta.

  • Huvudbonader åt alla.

  • Vi ser gärna att det har tillverkats gosedjur tills vi kommer hem. 
    I form av Fat Ash, Big Brock och Massive Misty.

  • Liveband.

  • Cigarrer. Så det blir lite klass på tillställningen.

  • Tvål med doft av mandel. För det luktar så gott.

  • Champagnepyramid.

  • Hemlig gäst iförd jokermössa.

  • Exotiska frukter.

  • Ett helvadderat rum. Kanske är det svårt att ordna på bara en vecka.
    Men vi litar på er.

Om ni nu av någon anledning inte kan ordna vår fest till detta datum
så kan vi nog skjuta upp vår hemkomst en dag. Men inte två.

Exakt ankomsttid meddelas senare. Via sms eller liknande.
Tack på förhand. Ja.



46%

Det där seriösa inlägget. Det där informativa. Det där som ska komma.
Det kommer inte nu.

För just nu har jag en man på jobbet, en Sara i vardagsrummet, frukost och cigaretter i åtanke och Paper planes på repeat.
Stabilt.


Derka derka, Mohammed Jihad.


Det är det här som gäller.


Hilsen fra Norge


?

Ninjaspringaren har anlänt till kollektivet.

Ludacris



En man. En man i page.
En man med mask och förkläde och frukost.


Fancy Tuna


Ouran High School Host Club

DRAMATIKEN.
KOLLEKTIVET.
BLOGGEN.
NU JÄVLAR.