Tommy Körberg




Keep the customer satisfied


Efter nästan en hel dags packande och städande
förtjänar vi en häftig kvällssysselsättning.

Louise spelar Super Mario på Nintendo DS,
Matilda spelar Super Mario på Nintendo 64,
Lovisa spelar Super Mario på Gameboy.

SNART FLYTTAR VI. JU.


Paul Simon och Art Garfunkel


Jeg kan ikke svelge


Jag försöker få tiden att gå i Västerås.
Ty jag vill bara hem till Obafemi.
Min högra halsmandel är så svullen
och öm, så jag kan icke äta.
Jag som har handlat bra mat på Maxi.
Jag har fått en vänförfrågan på
facebook från Jonny Garli.
Vem fan är det?

Jag har redan tröttnat på de nya vännerna.
Så bra gick det. Finemang!


På nian är det the office


Ny lägenhet, ja tack.

I väntan på att Micaela ska komma hem från Elin
och att Matilda ska komma hem från Västerås
firar vi genom att dricka ett glas vin
och packa vår första flyttlåda.

image description

 


Hårddisken är full

På torsdag skriver Obafemi kontrakt. 
På tisdag flyttar Obafemi. 

Större lägenhet. Varsitt rum. Stor balkong. Fint kök. Massor med fönster.
Nära staden. Nära kyrkan. Nära busstationen. Nära systembolaget. 
Alldeles för bra för att vara sant kanske. Jo man tackar! 




Hål käft, håll käft, håll käft


Halebop hittar på saker. Halebop suger så jävla
hårt att hade jag bott i USA hade jag stämt dem.

Sug. Penis. Halebop.


Vagina, det är väl sådant du har?


Jag hatar mitt liv so bad.
Fick veta nu att jag inte har lektion förrän på fredag.
Det har skett en schemaändring.
Hade. Inte. Behövt. Åka. Till. Västerås. Och. Gulsporren. Idag.


Islands in the stream

Vi bestämde oss för att handla på Ö&B.
Vi bestämde oss för att dricka ett glas vin.
Vi bestämde oss för att gå till Bells Kitchen och äta mat.
Vi bestämde oss för att lämna Adam hemma.


Jag har nog lärt mig att gå hem


Nu ska vi göra pizza. Med all fyllning man kan tänka sig.
Familjen är på väg hem, matmor och Louise ordnar.

Micaela tittar på Naruto, Matilda ligger med Adam
och Dennis tränar rygg och mage. Kanske.
Hem ska dem i alla fall komma, det är en order.


Jag har varit i Marias kyrka


En gång åt vi en mycket god risotto,
gjord på ris, röda linser och jordnötter.


Några ganska goda vårrullar


Inga foton, ingen vänskapsring


Onsdag, Lovisas alldeles egna söndag.

Att vara ledig mitt i veckan är märkligt,
men ganska praktiskt. För man får tid att städa.
Jag tog tillfället i akt och skrubbade kylskåp,
mikrovågsugn och skafferi, med hjälp av Dennis.

RENT, RENT, RENT, RENT, RENT.
(Vi betalar inte en cent.)


I Jämtland är artut att vara


Jag saknar pappan.




Seven weeks of staying up all night


JAG KOMMER NU MED DE MEST BREAKING
NEWS JAG HAFT SEDAN JAG FLYTTADE HIT.
Det är mer spännande än smutsen i korridoren.
Mer spännande än min romance med Sisay.
Mer spännande än alla som stöter på mig.
Mer spännande än asiatkvinnan (fast nej, det går inte.)
Mer spännande än allas sexvanor här.
Mer spännande än Sisays olika brott.

Jag har fått vänner.


Sound and drama - the Legend of Zelda

Igår hittade Louise en uppsats,
en uppsats skriven av en högstadieelev.

1) Jag har skrivit om uppfinningen mobiltelefonen.
2) Den kom till för att det fanns ett behov för bland annat Brandmän och poliser
3) Det första samtalet gjordes 1940 av en forskare och det gick till fröken ur
4) Men det dröjde till 80-talet innan allmänheten kunde använda det
5) På nittiotalet fick den plats i en ficka
6) På 00-talet hade nästan varje svensk mobiltelefon
7) På senare tid har det även kommit smartphones
8) På dom kan man göra nästan allt som på en dator
9) Surfa, blogga, spela, vara inne på facebok och mycke mer
10) Mobiltelefonen har inte så stor inverkan på miljön förutom när dom görs.
Man kan även återvinna den genom att lämna in den till en miljöstation.
11) Det finns även en massa tillbehör till mobiltelefonen. t.ex. Headsettet,
laddare, externa högtalare, minneskort m.m.


Idag är det den artonde oktober och Lukas har namnsdag


Det är 80 år sedan Thomas Edison dog,
mannen som uppfann glödlampan.

Det är 44 år sedan Djungelboken hade världspremiär.
En ganska dålig Disneyfilm.

Daniel Breitholtz fyller 34 år.
Daniel Breitholtz gör ingenting nu för tiden.

Zac Efron fyller 24 år.


Niklas Hillbom


Would you mind if I get naked?


Ringa narkotikabrott.
Våld mot tjänsteman.
Slagsmål.
Småstölder.
Kvinnomisshandel.
Sexuella trakasserier.
Förföljelse.

Några av de saker min kära
korridorkamrat som jag just
nu inte vågar nämna vid namn
blivit anmäld för.
Upprepade gånger.
Hämta hem mig.


Vill du ha en chans, ta den fort


Jag kan nu besvara alla möjliga frågor agående Jonas,
Stefans och Jonnys sexuella erfarenheter och fantasier.
För det enda jag gjort de senaste dagarna är att prata
just sex med dessa tre män.

Frågor på det?


Dagens uppmaning


ÄT ALDRIG MER PÅ PIZZA HOUSE.

För där bor silverfiskarna på borden.
Louise blev upprörd, Micaela mosade det lilla
djuret med en vattenkaraff och Lovisa
valde att skriva ett blogginlägg om det.


iOS5


Nu har grannpojkarna spelat låten "Fest hos Mange"
för många gånger i rad. Deras högtalarsystem och
gigantiska baslådor gör att huset vibrerar.

Alla älskar högstadiepojkar.


Korreferre




Högstadiefeelings på universitetsnivå!


Instead of treated we get tricked

Det händer så mycket.
Låt mig skriva det i punktform,
så det inte blir jobbigt att läsa.

1. Sisay har en autistisk son i Göteborg 
med sitt psykiskt störda ex.
2. Jag har fått en ny beundrare i korridoren.
Skåne-Stefan. Han har ärftlig cancer i släkten,
tjockt huvud, ansiktsmjäll och slåss gärna.
Men han skulle aldrig slå en tjej.
3. Vi har storstädat, så nu är det rent. Sjukt.
4. Det bor en hemlig asiat i korridoren som
jag aldrig sett förr, för hon är här så sällan.
Hon är det häftigaste jag någonsin mött, för
hon är japansk kock, äger en perserkatt, slog
ner sin halvbror när han blev nynazist och
hon ska lära mig äkta självförsvar. Hon
funderar på om hon ska lära mig skada,
lemlästa eller döda. FUCK YEAH!
5. I morgon är det korridorfest och den
enda som vågade sig hit var Maria Melén.


Erik Bui


En skånepåg

Jag har just spenderat 2 timmar tillsammans
med några av mina korridormedlemmar.
Jag har umgåtts i Gulsporren.
Det var jag, dreads-Jonas, muslimen som
kanske heter Ebrahim, skåne-Stefan,
tv-spels-Jonny och såklart Sisay.

Vad har jag då fått ut av detta?
Vad vet jag nu som jag inte visste innan?
Jo:
Sisay har inte haft sex på tre månader.
Sisay blev av med oskulden när han var 14.
Sisay är kär i Jessica, men jag är snyggare.
Sisay får tjejer att komma genom att ha
vänstervriden penis.
Sisay vill ge vänsterrådet till Adam.
Sisays moster spankade honom när han var 8.
Sisay vill knulla alla som kommer på festen.
Ebrahim är bara 19 år och oskuld.


DENNIS, KOM HIT OCH GÖR KAFFE


KAFFE, KAFFE, KAFFE, KAFFE.


On the road again

En timme har nu spenderats på bussen till Västerås.
Efter denna timme längtar jag redan hem.
Aldrig trodde jag att jag skulle sakna Värmlands skogar så.
Fula, fula, fula betong- och asfaltsVästmanland.

Fast för att citera Peter Jöback:
Jag kommer hem igen till jul.


Vad blir det för mat?

Idag har kollektivet, för en gångs skull ätit gemensam middag. 
Fast mest för att göda Dennis. 

Och nu har vi placerat ut oss på olika ställen i lägenheten. 
Louise, Lovisa, Matilda och Dennis tittar på Chess i Micaelas säng för att fira Anders Ekborgs födelsedag.
Micaela tittar på snyftigt amerikansk romantiskt drama i Lovisas säng. 
Vi byter rum inför flytten (som kommer ske så hima hårt, på låtsas). 
Vi har väntat på svar overkligt länge. Men snart kanske vi får ett klartecken.

Nu fortsätter kalaset.




Rakad porrfitta





God only knows what I'd be without you


Kollektivet har besök av Eto. Vår fina vän Eto.

Vi dricker, återigen, alkoholhaltig dryck, äter popcorn,
pratar om eld och att man får ligga när man har dreads.
Det är en trevlig lördag, i början av oktober.


En rabatt med en burk


I väntan på Louise att sluta jobba skapar vi en väldigt
dålig spellista och dricker alkoholhaltig dryck.

Ikväll ska vi gå ut. Ut på Bells Kitchen. Ut, ut, ut.
Skaburbian Collective spelar och vi ska ha det bra.

SÅ DET SÅ.


Alan Alda


Safety matches, made in Sweden


Idag firar vi, för Louise har spelat in sitt första muntliga avtal.
Skabbig tårta, hallonsoda på glasflaska, lakrits och marsipan.

Dessutom experimenterar vi. Experiment, experiment.




Vi blir bara fler och fler


Det upptagna kollektivet.

Tredagarsfylla, arbete, skolgång, storstädning,
matlagning och lägenhetsletande tar på krafterna.
Och på fritiden. Ingen hinner uppdatera blogg.


Satan i gatan


Vattnet ska tydligen försvinna på Stenstaliden.

Då får man inte kissa, inte duscha, inte vattna blommor,
inte koka kaffe, inte pusta fönster, inte diska.


I set out to get you with a fine tooth comb