I skuggan av balkongen

Från Backvägen.

De som nu är ämnade att ta hand om Obafemi sköter det sådär.
Mikezore och Matilda har knappt setts under dessa dagar.
Dock ser jag, Matilda, till att allt som bör göras görs.
Som till exempel att ha picknick på kvällen med vin,
ha picknick på natten med varm choklad,
göra scones och se på Salve,
samt att äta dåligt och oregelbundet.

Det låter väl som att jag håller mig till Obafemis ordningsregler trots allt,
även om inte de äldre är hemma?

För att fortsätta i kollektivandan ska jag nu baka baguette,
ringa en signal till Mikezore och hoppas att hon förstår vinken,
smörja in min rödbrända mage
och supa till ordentligt på valborg.
Dock med viss oro i kroppen,
för att de äldre inte finns där när jag däckat på okänd plats.

Ta hand om varandra.

Kommentarer
Postat av: LULU

Lovisas första reaktion var "MEN HON MÅSTE JU VATTNA BLOMMORNA".



Bara så ni vet.

För ni måste ju vattna blommorna.

2011-04-29 @ 17:08:04
URL: http://finnian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback