Måndag 4 april 2002

"Idag vaknade jag kl. 6.00! Jag kunde inte somna om.
Sammanlagt har jag sovit 2.30 timmar i-natt!
 
Till frukost fick vi havregrynsgröt. Matilda kände
sig lite rosslig i halsen, så hon stannade hemma.
Vi har fått en hjälpfröken som heter Eva-Lena i klassen!
 
När vi hade musik gick det superbra, Ärland klagade inte
en enda gång! Idag behövde jag inte vara på fritids!
 
Jag fick skjuts hem av Ciccis mamma, men egentligen skulle
jag inte få det för jag skulle gå! När jag kom hem hjälpte
Matilda och jag mamma att fixa i ordning i hennes nya syrum.
 
Sen åt vi mellanmål kl. 3.00. Vi fick: vårgårdaris, äppelmos
och sylt. Efter mellanmålet spelade Matilda och jag Flipper.
 
Sen skulle jag på innebandy, jag fick skjuts av Cicci,
jag stod i mål. När det var slut skjutsade pappa hem oss.
 
Kl. 19.45 började mamma och jag bråka om att jag skulle
gå och duscha. Vi hållde på i 10 minuter! Sen läste mamma
ett kapitel Bamse och ett kapitel Narnia, sen la vi oss."
 
Utdrag ur en utflyttad kollektivares dagbok
Trackback